skyofsims

Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av Cornelia och klara sims blogg - 12 oktober 2013 23:04

Jag(Klara)ville bara att ni skulle veta att,

Mina bilder ibland har problem att ladda upp.

Så därför kommer mina historier inte kunna komma upp på fredagar,

Utan när tillfäle ges, Så då vet ni men jag ska nog får ut det imorgon.


Av Cornelia och klara sims blogg - 12 oktober 2013 21:55

Här kommer ett kort  avsnitt av storyn Stones.

----

 

det här är Alicia hon har just flyttat in till en helt ny stad, Det plingar helt plötsligt på dörren...  

Alicia funderar först ett tag om hon ska öppna, hon känner ju faktiskt ingen i den hära staden, hon kollar genom nyckelhålet och ser 3 kvinnor som ser vänliga ut. hon bestämmer sig för att öppna dörren.

'Välkommen till riverview'' sa en utav damerna. Hon hade brunt hår med blonda slingor, rött läppstift och röda glasögon. Hon hade fin hår uppsättning och fina kläder. Man såg att hon hade gått om pengar. Dom andra damerna var lite yngre en av dom drog helt plösligt upp sin gitarr och brjade spela, lite ohyffsat men hon var bra så det blev en mysig stämmning.    

Jag och den ''fina damen'' som vi kan kalla hon pratade och hon var riktigt trevlig! Jag pratade med dom andra tjejerna också och föll direkt för tjejen med blomman i håret, vi pratade riktigt mycket och hon berättade att hon också hade en tuff barndom och att hon också hade en ganska låg ekonomi. Ska jag vara ärlig tror jag nog att jag hittat en bästa vän.  Hur som hels så såg vi på tv dom berättade lite om staden och undrade varför jag flyttat hit, sen dansade jag och '' blomman i håret flickan ''


---------------

En kort del och kanske inte så intressant men jag lovar er mer kommer och bättre blir det !:) 

//Cornelia


Av Cornelia och klara sims blogg - 12 oktober 2013 13:42

Hej hej alla simmers där ute nu tänkte jag (cornelia) göra ett litet fakta inlägg om min story. Min story kommer nog inte ha en fast datum då jag går högstadiet och det kan dyka upp prov läxor osv osv.. Men det kommer iallafall komma ut en del per vecka kanske 2 vissa veckor.


                          Handling

 Alicia har prescis flyttat hemifrån , hon tycker det ska bli så skönt att skaffa ett egetliv och slippa sin jobbiga pappa. Alicia hade det tufft som liten hennes mamma dog i cancer och hennes pappa var alkolist och slog alicia då han spårade ut. Alicia kunde inte påstå att hon hatade sin pappa för han va ändå hennes pappa, men hon ville bara att han skulle sluta dricka. Alicia var så himla glad att hon skulle få påbörja ett nytt liv! hon var glad att hon bodde så långt från hennes pappa som det bara gick. Alicias drömmar var att bo i ett stort hus hitta klärleken och få 3 barn. Alicia flyttade till ett litet och en lung stad med sig hade hon kläder och sin underbara hund fillegon, eftersom Alicia inte kom från en rik familj bodde hon i ett litet hus med dålig kvalite på möblerna hon hoppades att få en bättre ekonomi senare.

 

 

Bilden är fårn familjen white.

 

        //Cornelia


Av Cornelia och klara sims blogg - 12 oktober 2013 13:14

Just nu krånglar min(klaras) dator jätte mycket och jag måste fixa nya liknande simar

till historien.

Så därför blir historien sen ikväll, men nu måste jag jobba så jag hinner.

Av Cornelia och klara sims blogg - 12 oktober 2013 08:32

Hejhej Cornelia här igår spelade jag Sims en hel del så jag tänker komma med bilder efter det här inlägget lite senare idag.


Den här söta hunden är då dagens download och är från TSR, du klickar bara på kategorin pets/husdjur så är den på första sidan , obs självklart så måste du ha expansions paketet husdjur :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa om på bloggen?
 Vårat spel
 Fusk & tips
 Historier
 downloads
 hus/rum
 Simmar
 recentioner om spel
 annat(kommentera)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards